Enova jako ERP

Skrót ERP wywodzi się z języka angielskiego i pochodzi słów enterprise resource planning. Termin ten oznacza system służący do zarządzania przedsiębiorstwem.

Ideą zintegrowanego systemu klasy ERP jest jego modułowość, skalowalność i integralność.

Modułowość polega na tym, że system zbudowany jest z modułów, czyli „klocków”. Każdy „klocek” odpowiada za inny obszar działania firmy. Osobny jest do handlu, osobny do księgowości, kadr itp. Można zacząć od pracy na jednym module i potem stopniowo dokupować kolejne.

To ostatnie związane jest też z kolejną cechą, czyli ze skalowalnością. Cecha ta opisuje praktycznie nieograniczone możliwości rozwijania oprogramowania wraz z rozwojem firmy i jego dopasowywania do rosnących potrzeb.

Integralność z kolei polega na tym, że mimo tego, że za każdy dział odpowiada inny moduł, to wszystkie one pracują na jednej, wspólnej bazie danych. Informacje, dane wprowadzane w jednym dziale automatycznie widoczne są w innym, dzięki temu nie ma potrzeby kilkukrotnego wprowadzania tych samych informacji.

Moduły systemu enova występują w trzech wersjach kolorystycznych:

Poszczególne wersje różnią się między sobą funkcjonalnością. Wersja srebrna dedykowana jest dla małych i średnich firm, wersja złota dla średnich i dużych firm, natomiast platyna to system umożliwiający pracę na wielu bazach danych oraz zawierający w sobie wszystkie dodatki do programu enova.